Algemeen, Blogs

Online marketing in 2017…

Wat kan er op het gebied van online marketing verwacht worden in 2017? Wat zijn de trends en ontwikkelingen en hoe moeten bedrijven daarop inspelen? Staat de branche voor grote veranderingen of blijft hij het komende kalenderjaar stabiel?

Trends en ontwikkelingen voor 2017
Met 2017 in zicht is het belangrijk voor organisaties zich voor te bereiden op het nieuwe jaar. Je weet natuurlijk nooit wat er gaat gebeuren, maar je organisatie klaarstomen voor de verwachtingen kan geen kwaad. Dit zijn de 3 belangrijkste trends en ontwikkelingen voor 2017:

  1. Mobiel wordt nóg belangrijker:
    De laatste jaren is ‘mobiel’ steeds groter geworden en deze groei lijkt nog niet aan z’n einde. Waar de groei in Noord-Amerika en West-Europa zijn plafond gehaald lijkt te hebben, lijkt het dat in Azië de groei gaat stijgen. Om maar eens aan te geven hoe belangrijk mobiel voor sommige bedrijven is, hierbij een voorbeeld: 91& van het Facebookgebruik (dagelijks) is mobiel en 80% van de inkomsten uit reclame bij Facebook is via mobiel gebruik. Zoals in een eerdere blog al gezegd werd, organisaties moeten overgaan op een ‘mobile first’ strategie, of zelfs een ‘mobile only’ (Chaffey, 2016) (Bruin, 2016).
  1. Augmented reality wordt belangrijker:
    We hebben allemaal de lancering van Pokémon Go meegekregen. Er ontstond een enorme hype rondom het nieuwe spel en op een gegeven moment werd er zelfs 10 miljoen dollar per dag aan omzet gegenereerd (Moon, 2016). Het zal geen vast instrument worden in de marketingmix, maar het zal wel een rol gaan spelen (DeMers, 2016)(Bruin, 2016) (Chaffey, 2016).
  1. Messaging diensten worden populairder:
    Er is een groeiende behoefte bij de consument om buiten de publieke pagina’s op social media te praten met bedrijven. Apps als WhatsApp en Facebook Messenger lenen zich goed uit voor dit soort communicatie. Er wordt echter (nog) niet geadverteerd in deze messaging diensten. De vraag is nu of dat zo zal blijven. Zitten consumenten te wachten op advertenties in hun WhatsApp of Facebook Messenger? Dat is de uitdaging waar bedrijven mee om zullen moeten gaan (Chaffey, 2016) (Bruin, 2016).

Al met al ben ik benieuwd wat 2017 ons gaat brengen op het gebied van (online) marketing. Bedrijven staan voor verschillende uitdagingen en het is nu de vraag hoe de bedrijven ermee omgaan. Wat denken jullie?

P.S. hieronder vind je nog een leuk filmpje over een marketingcampagne van Coca Cola…

Gebruikte bronnen:

Bruin, N. d. (2016, oktober 5). Personalisatie, digital transformation & 3 andere online trends voor 2017. Opgehaald van Frankwatching: https://www.frankwatching.com/archive/2016/10/05/personalisatie-digital-transformation-3-andere-online-trends-voor-2017/

Chaffey, D. (2016, september 8). Digital Marketing Trends 2016 – 2017. Opgehaald van Smart Insights: http://www.smartinsights.com/managing-digital-marketing/marketing-innovation/digital-marketing-trends-2016-2017/

DeMers, J. (2016, november 14). 7 Online Marketing Trends That Will Dominate 2017. Opgehaald van Forbes: http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2016/11/14/7-online-marketing-trends-that-will-dominate-2017/#9205c6bdec86

Moon, M. (2016, augustus 1). ‘Pokémon Go’ hits 100 million downloads. Opgehaald van Engadget: https://www.engadget.com/2016/08/01/pokemon-go-100-million-downloads/

 

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s