Algemeen, Blogs

E-mailmarketing: hoe effectief is het?

Dagelijks krijgen we tal van e-mails van bedrijven met hun dagaanbiedingen of nieuws over het bedrijf. Maar doen we er ook iets mee? Kunnen bedrijven niet beter via een ander medium met ons communiceren?

Wat doen we met die nieuwsbrieven?
Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2016 blijkt dat 85% van de Nederlanders zich het afgelopen jaar op nieuwe e-mail nieuwsbrieven ingeschreven. In totaal zijn 90% van de Nederlanders ingeschreven op minimaal 1 e-mail nieuwsbrief. De belangrijkste reden voor inschrijven is het krijgen van aanbiedingen en exclusieve deals. Uit bovenstaande resultaten blijkt dus dat er wel degelijk wat wordt gedaan met die e-mails. Nederlanders schrijven zich het laatste jaar juist in op meer nieuwsbrieven (Blinker).

Hoeveel aankopen volgen er uit e-mails?
Uit het onderzoek blijkt dat 9% van de Nederlanders nog niet online koopt. 55% koopt vaker dan één keer per jaar naar aanleiding van e-mail. Dat is veel meer in vergelijking tot andere media. Bij Facebook is dat 12%, maar bij andere media is dat nog maar 1 procent. E-mail is dus zeker nog effectief.

Niet all-in op e-mailmarketing
Naar mijn mening is e-mailmarketing niet succesvol als enige communicatiemiddel, maar feiten zijn feiten. Het is een succesvol middel om doelgroepen te informeren over het bedrijf en om aanbiedingen te verspreiden. Belangrijk is dan wel om de juiste content te verspreiden. Zo zie je dat steeds meer bedrijven persoonlijke aanbiedingen versturen.

Op hoeveel nieuwsbrieven sta jij ingeschreven?

 

Gebruikte bronnen

Blinker. (sd). Het Nationaal E-mail Onderzoek 2016. Opgeroepen op november 9, 2016, van Blinker: https://www.blinker.nl/nationaal-email-onderzoek-2016?utm_campaign=NEO2016&utm_content=blogNEO16&utm_source=blinker

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s